perjalananku by the greenlight






mak aku cakap~
hidup ini singkat~ so, kita kena bijak dalam memilih hala tuju hidup kita neyh~ ambil yang jernih, buang yang keruh~ ikut jalan lurus~ jangan menyimpang~ sesungguhnya~ kita hanya di ibaratkan sebagai perantau di muka bumi yang sementara ini~ ikut cakap ibu bapa~ walaupun anda seperti di kongkong~ percaya lah~ pilihan ibu bapa merupakan yang terbaik untuk anda~






bapak aku cakap~

jangan bercinta seandainya kamu masih dibawah tanggungan ibu bapa~ kerana~ ianya akan membebankan kamu dan keluarga kamu~ anak patung, bunga, segala macam hadiah yang awek kamu inginkan hanya satu pembaziran~ melainkan dia masih menyimpannya dan mengenangkan saat kamu bersama seandainya kamu "clash" dengannya suatu hari nanti~






kakak aku cakap~

hehehe~ belajarlah mencintai diri sendiri dahulu, kemudian baru kamu layak untuk belajar mencintai orang lain~ memang lah chenta itu indah~ tapi, jangan meletakkan harapanyang terlalu tinggi~ sedangkan lidah lagi tergigit~ suami isteri pun boleh bercerai~ apatah lagi kamu yang hanya terikat dengan status percintaan~ dekati agama~ cintai agama barulah kamu mampu untuk mencintai manusia~






adik aku cakap~

jalan hidup memang penuh dengan 1001 dugaan~
so, kita kena tabah menghadapi semua dugaan yang diberikan kepada kita~
kerana, ia mampu mematangkan kita~ kalau kamu rasa nak menangis, menangis saja~
kerana ia mampu memberi ketengangan kepada kamu~ tapi, pastikan setiap titik air mata yang jatuh ke bumi di balas dengan titik-titik semangat baru yang berputik di dalam benak kamu~






diri aku cakap~

hidup ini indah~ chenta menambahkan lagi keindahannya~ namun, pastikan anda bijak memilih chenta~ carilah pasangan yang memahami anda sepenuhnya~ nasihat aku, biar lah aku saja yang kecewa~ cukuplah~ jagalah kawan2 mu lebih daripada awek mu~ sesungguhnya~ nanti kamu kecewa,kawan2 mu juga lah yang akan menenangkanmu~ aku doakan, anda tidak akan dikecewakan seperti saya~ isk3~ sesungguhnya~ kehilangan centa lagi sakit daripada migrane yang pernahku alami~ itu dulu~~ sekarang, aku dah happy dengan hidup aku ditemani keluarga dan kawan2~ btw, jagalah keluarga anda~ jagalah kawan2 anda~ sesungguhnya~ mereka sajalah harta kamu di muka bumi ini~ sering berdoa sesama kita~ moga kita bertemu nanti di persinggahan seterusnya nanti~ insyaallah~



ARTIS : THE GREENLIGHT
TAJUK LAGU : PERJALANANKU
GENRE : INDIE
PENCIPTA DAN PENULIS LIRIK : THE GREENLIGHT



Photobucket